De laatste loodjes - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karlijn Werf - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karlijn Werf - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

13 Augustus 2014 | Australië, Cairns

Na de laatste nacht geslapen te hebben in de camper, gingen we heel vroeg al op weg. We waren ongeveer een kwartier onderweg naar the apollo office. Toen we aankwamen en een plek hadden gevonden om te parkeren. Liepen papa en ik (vera) naar binnen. Hier kon een vrouw ons direct helpen. Dit was ook omdat het nog maar kwart over acht in de ochtend was. We gingen zo vroeg weg omdat we onze boot om half elf moesten halen. Na dat de vrouw vluchtig een kijkje had genomen in de camper konden we al weg. Dit was snel gegaan we hadden verwacht dat dit wel een tijdje zou duren. Dus moesten we alleen wachten op een taxi die ons naar de boot zou brengen. Toen de taxi kwam waren we snel bij de boot. Omdat alles sneller ging dan verwacht hebben we nog wat gedronken en wat gegeten. Na twee uur wachten konden we de boot op. Het was drie kwartier varen naar Fitzroy Island. Net iets te lang voor mij. Omdat de golven hoog waren en de zee heel erg wild mochten we niet op het buiten dek zitten. Dit was niet goed voor mijn maag. Ik was dan ook erg zeeziek. (Jammer genoeg bleef mijn ontbijt niet in mijn maag). Toen we aan land kwamen konden we direct inchecken. We hebben een mooi strand huisje dat 16 stappen van de zee is (met vloed). Bij de receptie was een groot zwembad met een bar waar je aan kon zitten. Na dat ik wat had geslapen en mama en Karlijn naar het zwembad waren geweest gingen we ons omkleden om uit eten te gaan. Gelukkig voelde we ons al wat beter na de zeereis. We gingen naar de Foxy’s bar waar je ook kon eten. Hier was ook live muziek.

De volgende dag was het aan het regenen. Dus hebben we in de ochtend niet veel gedaan. Rond de middag zijn we naar de vuurtoren gelopen. Dit was een hele klim naar boven. We moesten 1,3 kilometer naar boven lopen dat echt best heel stijl was. Toen we bij de vuurtoren waren hadden we een mooi uitzicht over de zee. Je kon van veraf zien dat het zou gaan regenen. Dus gingen we schuilen onder de vuurtoren. Na een tijdje geschuild te hebben liepen we verder. We moesten helemaal omhoog lopen naar de summit. Dit was een uitzicht op het puntje van een berg. Maar om op die berg te komen moesten we een moeilijk pad omhoog lopen. Je kon zo vallen omdat er stenen lagen die los konden liggen. Na een zware tocht naar boven hadden we prachtig uitzicht. Na wat rondkijken en foto’s genomen te hebben. Gingen we weer dezelfde weg naar beneden. Het was veel moeilijk om over de stenen naar beneden te lopen. Omdat je goed moest kijken waar je je voet neer zette. Ook was het zwaar om steeds je lichaam op te vangen. Toen we na een tijdje lopen naar beneden waren gingen we een turtle tour doen. Met deze tour hebben we ziek schildpadden gezien. Ze moesten revalideren nadat ze gewond zijn geraakt. We hebben twee schildpadden mogen bekijken die allebei plastic in hun maag hadden. We hebben veel foto’s en filmpjes kunnen maken van de schildpadden. Maar we konden ze niet aanraken. Omdat we niet wisten hoe ze zouden reageren. Er waren nog meer schildpadden die aan het revalideren waren maar die mochten we niet bekijken van dichtbij. Want die konden niet goed tegen het aandacht van mensen. Na dat we een tijdje de schildpadden hadden bekeken was de tour voorbij. De vrouw die de tour leidde had heel wat verteld over de schildpadden en was erg enthousiast. Na dat ze de deur naar de schildpadden had gesloten. Gingen we naar de naar de receptie om even wifi te hebben. Daarna gingen we eten. We hebben weer bij de toxy’s bar gegeten.

De volgende dag was het alweer maandag. We zijn om negen uur naar de duikwinkel gegaan om snorkels te huren om een kijkje te nemen in de zee. Papa en ik hadden beide een paar flippers en snorkels. We gingen direct de zee in. Het was ook maar 16 stappen lopen omdat het vloed was. Het is best fris. Maar na een tijdje wel lekker. Na een tijdje zwemmen kwamen we allemaal vissen tegen. Toen we nog een tijdje verder zwommen zag ik een schildpad. Hij was echt heel groot en zwom gewoon onder mij door. Toen papa en ik nog een tijdje door zwommen zagen we nog meer schildpadden zwemmen. We hebben in totaal wel 7 schildpadden zien zwemmen ze waren echt prachtig om te zien. En af en toe zwommen ze naar boven om lucht te happen. Ze zwommen dan heel dicht bij de oppervlakte. Echt prachtig om te zien. Toen we uit de zee gingen kwamen mama en Karlijn nog kijken of we wat hadden gezien. Toen we vertelde over de schildpadden gingen Ken mama ook nog even snorkelen. Karlijn had haar eigen setje gehaald en mama had mijn spullen gehaald. Jammer genoeg hebben zij niks gezien. Toen ik en papa gedoucht hadden zijn we op het strand gaan liggen. Maar omdat ik dat niet lang vol houd zijn papa en ik nog een wandeling gaan maken. We hadden nog twee plekken niet gezien. We besloten eerst naar de secret garden te gaan. Dit was ook weer een klim naar boven. Omdat het heel erg vochtig was in het regenwoud. Hadden papa en ik allebei zweet op onze voorhoofd staan. De secret garden was een plek met allemaal stenen. Toen liepen we verder naar een strand waar je eerst een stukje voor moest lopen. We liepen over het weggetje totdat we bij het strand aan kwamen. Eenmaal daar zagen we een prachtig strand. Met allemaal dood koraal dat aangespoeld was. Net zoals op alle andere stranden te zien is. Toen we terug kwamen waren we helemaal bezweet. We waren we toe aan wat drinken. Nadat we ons gedoucht hadden was het alweer bijna tijd om te eten. We hebben weer bij de foxy’s bar gegeten.

De volgende dag was het alweer de laatste dag dat we dat we op het eiland en in Australië zijn. Het was alweer 12 augustus ’14. Ik was al vroeg wakker. En ben naar de receptie gegaan om nog even op wifi te gaan. Ook omdat ik wakker werd gemaakt door een baby die naast ons huisje verbleven. Na dat ik terug kwam van de receptie ben ik met mama gaan snorkelen. Toen we in de zee waren zagen we een grote school met vissen. Echt mooi om te zien. We hebben echt ongelofelijk veel soorten vissen gezien. Maar mama ging mee om een schildpad te zien. Na een tijdje zag ik de eerste schildpad. Hij was aan het eten en dobberde een beetje in het water. Toen we verder zwommen zagen we nog twee schildpadden. Eentje dook naar boven om lucht te happen. Dit is echt het mooiste om een schildpad te zien doen. Ook was het mooi om boven een schildpad te dobberen.
Na een tijdje gezwommen te hebben zijn we terug gezwommen. Inmiddels waren Karlijn en papa ook klaar om mee te gaan. Toen mama ging douchen zijn papa, Karlijn en ik naar nog een stukje gaan zwemmen. Na een tijdje zwemmen zag ik een schildpad. Ondertussen zwommen papa en Karlijn naar ons toe. Ondertussen zagen ze een grotere. Ik zwom naar hun toe om hem te bekijken. Na een tijdje verder zwemmen zagen we weer een paar. Ze blijven echt prachtig om te zien. Nadat we allemaal in de zee waren geweest en gedoucht zijn Karlijn en mama in de zon gaan zitten en zijn papa en ik naar de receptie gegaan. Toen we een poging hadden gedaan om de boarding passen uit te printen en de snorkels hadden ingeleverd. Zijn we ook in de zon gaan zitten. De rest van de middag hebben we niet veel gedaan. En hebben we genoten van onze laatste zonsondergang in Australië. In de avond zijn we gaan eten naast de receptie in het duurdere restaurant. En hebben we genoten van onze laatste avond in Australië. En maakte we ons klaar voor de lange reis van moren.

Liefs en groetjes vanuit Australië.

• 13 Augustus 2014 - 14:27

Ingrid:

Wat zullen jullie het gaan missen. Hele goede terugreis!!! Xxx

• 13 Augustus 2014 - 15:40

Janny Somhorst:

Het was een fantastisch avontuur!! Een hele goede reis terug en alvast welkom thuis!

• 13 Augustus 2014 - 18:17

Geertje:

Geweldig , wat is alles toch mooi, wat jullie daar allemaal zien en beleven. Maar straks gaan jullie aan de terugreis beginnen. Een goede reis en WELKOM THUIS. Liefs MAM.

• 13 Augustus 2014 - 18:22

Geertje:

Lieve allemaal, Na alle belevenissen gaan jullie aan de terugreis beginnen. Een goede reis en WELKOM THUIS. Liefs MAM.

• 13 Augustus 2014 - 21:03

Liesbeth:

Wat weer een mooi verslag Vera. Een hele goede terugreis!