Aboriginals en rainforest - Reisverslag uit Mossman, Australië van Karlijn Werf - WaarBenJij.nu Aboriginals en rainforest - Reisverslag uit Mossman, Australië van Karlijn Werf - WaarBenJij.nu

Aboriginals en rainforest

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

05 Augustus 2014 | Australië, Mossman

Na Cairns gingen we met een kort, maar prachtig tripje naar Mossman. De rit liep langs de kust en de bergen. Vera en Karlijn zaten achterin en werden beiden misselijk van alle bochten, remmen en gas geven. Maar gelukkig duurde de rit niet lang, het was maar 80 kilometer. Aangekomen mop de caravan park, kreeg Karlijn de schrik van haar leven, er zaten allemaal vieze insecten in de wc"s en douches. Maar er was wel een supergroot zwembad, een 50 meter bad met 8 banen. Daarnaast nog twee kleinere zwembaden. Vera kon direct een paar baantjes zwemmen. De volgende dag gingen we op pad met een aboriginal het regenwoud in . Hij vertelde over zijn leven en hoe de Aboriginals overleefden in het bos. Hoe ze aan eten kwamen, wat giftige planten waren, en als je je daar aan brandde dan moest je er over heen plassen, hoe je zeep kon maken met bladeren, en hoe je verf kon maken en je zelf kon beschilderen, dit hebben Karlijn en ik natuurlijk gedaan. Verder vertelde hij dat de aboriginal groep waar hij in leefde niet mocht praten met zijn schoonfamilie, dat noemde hij respect. Een vrouw in de groep riep dat zij dat ook wel wilde, haha. We moesten eerst door rook heen lopen om er bij te horen en respect te tonen voor de Aboriginals. Ik heb veel van de verhalen van de aboriginal,, Roy genaamd, opgenomen op de videocamera, dus voor de liefhebbers........
De rest van de middag hebben we heerlijk geshopt in een decadent plaatsje Port Douglas, aan de kust. Aan de ene kant heb je de haven en aan de andere kant van de winkelstraat heb je het four-mile beach. Echt een leuk plaatsje waar we lekker veel ingekocht hebben.

• 05 Augustus 2014 - 14:56

Margot:

Als alles straks maar in de koffers past!!!!!
    En Christa niet met je schoonfamilie praten is hier niet zo gezellig.

Liefs en een dikke knuffel.

• 05 Augustus 2014 - 16:25

Geertje:

Geweldig allemaal, wat een prachtige reis, met veel belevenissen. Kijk nu al uit naar jullie. Liefs MAM.

• 05 Augustus 2014 - 18:35

Sas:

Leuk allemaal weer!! Geniet nog van je laatste week!!

• 05 Augustus 2014 - 20:53

Janny Somhorst:

Alweer geshopt??? Gelukkig hebben jullie Ronald mee, om de tassen te dragen.
    Nog veel plezier samen de laatste week.