Op weg naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karlijn Werf - WaarBenJij.nu Op weg naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karlijn Werf - WaarBenJij.nu

Op weg naar Cairns

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

05 Augustus 2014 | Australië, Cairns

G’day iedereen

How is it going, zeggen ze hier steeds… Het is weer wat anders dan moi..

Nu wij kunnen vertellen dat het hier prima is, we zitten nu in Wonga Beach, vlak bij de Daintree River in een caravanpark genaamd Pinnacle. Dit park ligt pal aan het strand van de Coral See, de zee tussen het Great Barrier rif en de kust van Australië. Het eerste park sinds geruime tijd met goede WIFI verbinding, alle tijd dus om jullie weer mee te nemen met onze belevenissen

Het weer:
Winderig; 30 graden celsius, half bewolkt met vanavond en vannacht een toenemende kans op regen. Minimum temperatuur, 18 graden..

Heerlijk zwemmen dus….. Nee helaas verboden te zwemmen in verband met de krokodillen vanuit de Daintree river.

Eerst terug naar de Whit Sunday eilanden, eigenlijk zijn we vanaf daar in twee grote etappes naar Cairns gereden. Tussenstops in Bowen en Cardwell. Even een stukje reizen dus om wat in te lopen in het tijdschema en om meer tijd te hebben om in de zo te liggen en het wat warmer te krijgen.

In Bowen ook weer in een CP gezeten met voornamelijk oudere mensen die vanuit het zuiden komen om te overwinteren. Ik denk dat het zuiden leeg is en dat iedereen hier zit. De meeste CP’s zitten ook vol, zeker die aan de kust..
Bowen is zo’n typisch Australisch stadje met laagbouw huizen met golfplaten daken. Men leeft hier van de suikerplantages en verder is het er bijzonder rustig en stil eigenlijk. Onderweg weer veel dode kangoeroes e.d. gezien die langs de weg liggen.
Weinig te beleven in Bowen dus de volgende dag doorgereden naar Cardwell. Dit plekje ligt ook aan zee en dus hadden we bij het derde CP pas een plekje gevonden voor ons huis op wielen. Het was een bewolkte maar wel warme dag. Even pootje baden in de zee en toen naar het infocentrum om wat te lezen en zien in de omgeving. Het landschap wordt langzaam tropisch en groener. De bomen worden anders (meer palmbomen) en de rivieren staan voller met water. Bij Cardwell ligt ook een eiland voor de kust namelijk Hinchinbrook island. Hier leven krokodillen zo was er te lezen in het infocentrum. De medewerker van het infocentrum vertelde ons verder dat deze krokodillen (salties) regelmatig naar het vaste land zwemmen… Niet pootjebaden en niet zwemmen dus. (slik). Op de terugweg langs de zee gewandeld op zoek naar krokodillen of sporen daarvan, niets gevonden helaas.
De volgende dag met de tips van een tweetal watervallen op weg. Zowel de Murray falls als de Josephine falls bezocht. Mooie grote watervallen midden in de tropisch aandoende bossen..
Pootje baden bij de Josephine Falls en door naar Cairns waar we op zaterdag aankwamen.
Hier voor het eerst op een 5 sterren CP gezeten. Je verwacht dan goede wifi maar niets in minder waar.. Alleen rond de receptie is het te doen als er niet teveel mensen tegelijk zijn ingelogd. Dit verhaal daar proberen te posten maar dat lukte helaas niet, vandaar nu…

Grt Ronald

• 05 Augustus 2014 - 08:51

Ingrid:

Hoi, hoi daar

alweer heel wat beleeft aan de andere kant van de wereld. Het ga jullie goed!
    liefs ingrid.

• 05 Augustus 2014 - 09:20

Margot:

Fijn om weer iets van jullie te horen, zo te lezen vermaken jullie je nog steeds prima en wennen jullie aan het Australiës Hier is het nog steeds zonnig en warm maar we hebben geen uitzicht op die eindeloze oceaan natuurlijk en we slapen ook in een gewoon bed en geen huis op wielen.
    Nog een goeie week en dan zijn jullie weer thuis, geniet nog volop!!!!

Liefs Mama en Omaxxxxx

• 05 Augustus 2014 - 16:42

Geertje:

Lieve allemaal. Na een paar spannende dagen dat ik maar niets hoorde en steeds aan die krokodillen dacht, is gelukkig alles goed bij jullie. Hier ook alles prima. Hebben jullie de suikerplantages op het land ook zien branden.??? zoals wij toen.!!!. dat was prachtig. Geniet en wees voorzichtig met het links rijden. Liefs. MAM.