Broomshead en Byron bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karlijn Werf - WaarBenJij.nu Broomshead en Byron bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karlijn Werf - WaarBenJij.nu

Broomshead en Byron bay

Door: Karlijn en Christa

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

19 Juli 2014 | Australië, Brisbane

Hi,

Na een nachtje geslapen te hebben in wooli, zijn we naar Broomshead afgereisd. Met de camper op de B-wegen rijden is toch niet zo comfortabel. Aangekomen in Broomshead leek alles nog hetzelfde als 30 jaar geleden. Het motel stond er nog en we hebben een lange strand wandeling gemaakt over het strand. Na de lange wandeling gingen we richting het volgende caravan park. Op de weg naar Maclean zagen we een grote groep Kangoeroes, het waren er wel 30. We hebben hier videopnames van gemaakt. Een paar sprongen weg maar er waren ook een paar die rechtop bleven staan en naar ons bleven kijken. Aangekomen in Byron Bay, onze volgende stop, sliepen we op een beauch caravan park. Toen we de zonsondergang bekeken en foto's ervan maakten zagen we ineens dolfijnen in het water. We zagen wel 10 dolfijnen boven het water uit komen. Dat was echt prachtig.
De volgende dag gingen we richting Brisbane. Onderweg wilde ik nog een dierenpark in Murwillumbah. Hier was ik 30 jaar geleden met mijn moeder geweest. Bij het info punt vertelde een oudere vrouw (een jonge man wist het niet) dat het park niet meer bestond. Twee jaar geleden was het dicht gegaan. Jammer. In Brisbane moesten we eerst naar de camper verhuur punt omdat er een aantal dingen stuk waren en de afstandsbediening mistte. De eerste caravanpark was vol, maar we hadden meer succes bij de tweede. Morgen gaan we Brisbane bekijken en natuurlijk shoppen.
tot later....

• 19 Juli 2014 - 12:24

Geertje:

Geweldig wat mooi allemaal. Liefs OMA Gé

• 19 Juli 2014 - 13:48

Liesbeth:

Mooi alweer een verhaal! Leuk om met jullie mee te reizen.

• 20 Juli 2014 - 21:33

Janny Somhorst:

Hey lieve familie
    Ben net terug van vakantie en heb net even al jullie reisverslagen gelezen. Echt geweldig, wat een belevenis!
    En vooral om dit als gezin mee te maken. Dit blijven herinneringen voor altijd.
    Geniet ze nog even en veel liefs van (juf) Janny